Figyelemhiány ADHD
Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) kezelése gyógyszerek nélkül.
Szerencsés az a kisgyermek akinél felismerik, komolyan veszik és megoldást keresnek a problémára. A figyelemhiány fennállhat hiperaktivitás nélkül és figyelemhiány nélkül is lehet egy gyermek hiperaktív. Előbbi a kislányokra, utóbbi a kisfiúkra jellemző.
Az ADHD bizonyítottan genetikai, tehát veleszületett zavarról van szó.
A központi idegrendszer anyagcsere zavaráról, fejlődési zavaráról van szó, mely önértékelési- és a családi kapcsolatok problémáit, valamint rossz iskolai teljesítményt eredményez. A rossz gyermek vagy a gyenge tanuló minősítés komoly hátrányt jelent, hiszen a fel nem ismert betegség miatt a gyermekek teljesítményük képességeikhez mérten alulmarad. A figyelemhiányos hiperaktivitás zavarral társuló igen gyakori rendellenességek a diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia. Azt tapasztaljuk, hogy a tüneteket egyre több kisgyermek mutatja, szinte minden óvodai csoportban vagy iskolai osztályban van legalább egy érintett kisgyermek. Kevesen kapnak megfelelő segítséget, így a kezeletlen betegség vagy annak néhány tünete – az esetek jelentős részében kamasz korban is megmarad. Felnőttként előfordulhat, hogy elhatárolódnak a társadalmi normáktól, szélsőséges nézeteket követnek, nehézséget okozhat számukra munkavállalás, a társas kapcsolatok létesítése és nagyobb a rizikó a további pszichés megbetegedések, alkohol-drog függőségek kialakulására.
Az ADHD-s gyermek sem testileg sem lelkileg nincs egyensúlyban. Az ADHD profil ellenőrzésével kiderítő a lehetséges kiváltó ok, miközben a probléma feltárul, a testi és lelki egyensúly elérhető.
Egyéni sajátosságok alapján a személyre szabott természetes étrend terápia hozzájárul a tanulási nehézségek leküzdéséhez, a teljesítmény és a képességek fokozásához. Hiperbár oxigénterápiával az agy anyagcseréje, az agy struktúrája pozitív irányba változik, hiszen az oxigén serkenti azokat az agyi területeket, melyek képessé teszik arra, hogy jobban tudjon figyelni, önmagát kontrollálni. Az iskolai eredmények növelhetők, javul a koncentráció és a figyelem. Az iskolában kibontakozik a tényleges képesség, ugyanakkor hiperaktivitás, impulzivitás csökken, gyakran a szociális kapcsolat is javul.
Hiperbár oxigénterápiáról több információ: www.kami-ker.hu hbomedical.hu