Egészségtudatosság

Gyermekkorban a szülő gondos törődése meghatározó, fiatal felnőttkorban számít a tudatosság, érett korban az egészségmegőrzés a tét. Van néhány alapvető szabály, melyek betartásával egészséges, önmagáról gondoskodni képes, gyógyszermentes életet élhet.

Figyeljen teste működésére, igényeire, üzeneteire. Szervezetének különleges képessége, hogy pontosan érzékeli és tudatosítja amikor belül valami nincs rendben. Az agy a fő irányító központ, így bonyolult biokémiai folyamatokat generálva gondoskodik az egyensúly megtartásáról. Előfordulnak olyan zavarok, amikor szervezete normális működéséhez szükséges készletek kiürülnek és célzott utánpótlásra van szükség. Ilyenkor üzen (haj, köröm, bőr, szemek, gyulladás, polip, ciszta, mióma, stb.), amire ha nem történik meg az utánpótlás újabb de már komolyabb jelzést küld. Ha évekig, évtizedekig húzódik ez az állapot krónikus betegségek sorát diagnosztizálják.

Fő feladat tehát a szervezete zavartalan működéséhez a makrotápanyagok és mikrotápanyagok biztosítása. Hosszútávon NEM lehet táplálék-kiegészítőkkel, szintetikus összetevőket tartalmazó vitamin tablettákkal fenntartani az ideális állapotot. A természetes tiszta táplálkozás elengedhetetlen. A napi menü tartalmazzon elegendő mennyiségben és minőségben gyümölcsöket, gabonákat, magvakat, zöldségeket, halat, csirkét, hidegen sajtolt olajakat. Szigorú irányelvek alapján készítek egyéni sajátosságok figyelembe vételével személyre szabott étrendterápiát. Nem okozhat nehézséget a változtatás, ha igénye van egészsége, életereje megőrzésére, a jobb életminőségre. Gondoskodjon arról, hogy test és lélek mindenből a legjobbat kapja.

Alapvető, hogy kiváló minőségű kristálytiszta víz nélkül nem lehet az egészséget megőrizni. A csapvízben található klór enzim méreg! A klór meggátolja a létfontosságú nyomelemek, vegyületek felszívódását. Kimondom konkrétabban, a csapvíz emberi fogyasztásra nem alkalmas! A csapvízben jelenlévő egyéb szennyeződések eltávolítása érdekében speciális módon tisztított vizet szabad fogyasztani! Palackozott ásványvíz rendszeres fogyasztását semmi esetre sem ajánlom! Körültekintő átgondolt döntést kell hozni, hiszen az elfogyasztott víz minősége az élet minőségét is meghatározza.

A naponta legalább 60 perc fizikai aktivitás jelentősége felbecsülhetetlen az egészségmegőrzésben, a betegségek megelőzésében, a krónikus betegségek kezelésében. A rendszeres, megfelelő intenzitással és időtartamig végzett mozgás segíti az izmok megfelelő anyagcseréjét, a gerinc és az ízületek egészségének megóvását. Az erős izomzat a kopást előzi meg, a gyakori mozgástól pedig rugalmasak maradnak az ízületek. A mozgás erősíti a nyirokrendszert az érfal izomzatát, a keringés fokozódik, a szív terhelése csökken. A testedzés fiatalos formában tartja testét, ledolgozhatja súlyfeleslegét, meghosszabbítja életét, és ami még fontosabb javítja az életminőségét. Mentális hatása is van a fizikai aktivitásnak, hiszen a testmozgás során endorfin szabadul fel, az agy egészséges szintre növeli a szerotonin és dopamin termelést.

Megosztás: Facebooktwittergoogle_plus         Követés: Facebookgoogle_plusyoutube