cukorbetegség megelőzése

A cukorbetegség megelőzhető

A cukorbetegség olyan kórkép, amelyben a vér glükózszintje (vércukorszintje) kórosan magas, mert a hasnyálmirigy nem termel elég inzulint. A szervezet az elfogyasztott táplálékot energiává, cukorrá alakítja, melyet az inzulin a vérből a sejtekbe szállít. Ha nincs elegendő inzulin, a cukor nem jut be a sejtekbe és a vérben marad.

Az 1-es típus cukorbetegségben a hasnyálmirigy inzulin-termelő szigetsejtjeinek több, mint 90%-a véglegesen elpusztul. A betegséget az okozza, hogy a rosszul működő immunrendszer elpusztítja a hasnyálmirigy inzulintermelő szigetsejtjeit, ennek következtében előbb-utóbb teljes inzulinhiány alakul ki.  A betegség genetikailag fogékony egyénekben alakul ki provokáló esemény vagy környezeti tényezők hatására leggyakrabban fiatalkorban, de bármely életkorban előfordulhat. A betegség rendkívül gyorsan kialakul, megelőzése szinte lehetetlen. Ha egy családon belül már van 1-es típusú cukorbeteg, a családtagok közül genetikai vizsgálattal kiszűrhetők a cukorbetegségre hajlammal rendelkező egyének, és célzott immunterápiával segítheti szervezetét.

A 2-es típusú cukorbetegségben a hasnyálmirigy inzulintermelésére a szervezet ellenállóvá válik. Általában genetikailag fogékony egyénekben alakul ki, jellemzően az életük derekán, és gyakorisága az életkorral tovább nő.
Noha a betegség kialakulása szempontjából a hajlam döntő jelentőségű, a fő kockázati tényező a betegek 80-90%-ánál az elhízás. A túlsúly akkor is magában hordozza a cukorbetegség veszélyét, ha a családban soha nem fordult elő a betegség. Ezek után már pontosan tudja, hogy mit kell tenni a megelőzés érdekében.

Miben számíthat a segítségemre? Ha megérti azt, hogy Önnek kell életéről és egészségéről dönteni, akkor többé nem lehet akadály a hogyan? A hogyanban segítek. Az egészséges életmód helyreállítása kulcs egy energikus, elégedett élethez. Ezt több lépésben éri el. Vércukorszint méréssel kezdünk. Egyéni sajátosságainak megfelelő kalóriaszegény, rostdús étrendet alkalmazva a testsúlya csökken. Közben rendszeres, legalább naponta 60 percig tartó intenzív testmozgást végez személyi edzővel. Garantáltan javul az izomsejtek cukorfelhasználása, és így csökken a vércukor emelkedésének mértéke, miközben a testsúly normális lesz és marad!

Megosztás: Facebooktwittergoogle_plus         Követés: Facebookgoogle_plusyoutube